De MUST Academy (voorheen het PUMA trainingsbureau) is opgezet door een aantal MUST alumni die nog steeds actief betrokken zijn bij de vereniging. Ook de trainers en coaches zijn betrokken alumni die het leuk vinden om de kennis en ervaring die ze tijdens hun medezeggenschapswerk hebben opgedaan aan een nieuwe lichting medezeggenschappers over te dragen. Ze zijn allemaal vrijwilligers die iets terug willen doen voor de kennis, gezelligheid en levenslange vriendschappen die ze bij MUST hebben gekregen.

Jij bent, als alumnus van vereniging MUST, tijdens je opleiding constant bezig geweest met de kwaliteit van je opleiding en van de HU. Nu je je diploma hebt gehaald kun je nog steeds je steentje bijdragen door trainer en/ of coach te worden voor de Academy.

Via de Academy kun je als alumnus natuurlijk zelf ook trainingen of coaching aanvragen!

Trainer worden

De meeste MUST alumni hebben ervaring met het volgen van trainingen, een flink aantal van hen geeft zelf al trainingen. Dit is je kans als alumni om je kennis over te dragen en nieuwe medezeggenschappers te helpen hun functie zo goed mogelijk uit te oefenen!

Bij de trainingen van PUMA ligt de focus op het aanleren van vaardigheden. Trainingen die betrekking hebben op het overdragen van actuele zaken, wetten en regels en de situatie zoals die nu is, kunnen bij BPS aangevraagd worden. Dit om te voorkomen dat alumni verouderde informatie aanreiken aan nieuwe medezeggenschappers.

De PUMA trainers die via de PUMA website aangeven dat ze willen trainen, komen in een trainersbestand. In dat bestand staan de volgende gegevens:

• Welke trainingen ze kunnen en willen geven;
  • Welke trainingen ze in het verleden hebben gegeven;
  • Of ze een onervaren trainer zouden willen begeleiden in het voorbereiden, uitvoeren en evalueren van zijn/ haar eerste MUST training;
  • Of hun gegevens mogen worden doorgegeven aan BPS of VIDIUS wanneer zij een trainingsaanvraag niet kunnen invullen.

Begeleiding van onervaren trainers

Wil je graag trainer worden bij PUMA, maar heb je nog nooit een training gegeven? Dat kan! Voordat je in het trainersbestand wordt opgenomen ga je dan samen met een ervaren trainer een training voorbereiden, aanbieden en evalueren. Daarna wordt in overleg met een trainingscoördinator besloten of je in het bestand opgenomen gaat worden.

Als trainer kun je ook altijd een coach aanvragen om je te begeleiden in je ontwikkeling als trainer.

Trainer worden? Klik hier!

Trainingen aanvragen

Het volgen van trainingen helpt je om vaardigheden en kennis op te bouwen die je kunt gebruiken op veel momenten in je leven. Als medezeggenschapper heb je hoogstwaarschijnlijk trainingen gevolgd en ervaren hoe waardevol ze kunnen zijn in het uitoefenen van je medezeggenschapswerk. Via de Academy kun je nu ook trainingen aanvragen die je in je dagelijks leven of in je carrière verder kunnen helpen.

Hier kun je een lijst met trainingen bekijken die je als alumnus kunt aanvragen bij de Academy. Het is ook mogelijk dat je zelf een trainingsonderwerp aandraagt en dat wij daar een trainer bij proberen te zoeken.

Regels met betrekking tot het aanvragen van een training

• Een training moet in ieder geval 6 weken van tevoren aangevraagd zijn. MUST alumni zijn drukke mensen die veelal een volle agenda hebben. Aanvragen die niet op tijd worden gedaan, worden dan ook niet in behandeling genomen;
  • Een training kan worden aangevraagd door een groep van minimaal vijf personen;
  • Als je een aanvraag doet, vul het formulier dan zorgvuldig in. Het formulier wordt alleen geaccepteerd als het volledig is ingevuld.

Ik wil een training aanvragen

Open MUST trainingen

Voor alle medezeggenschappers op de HU worden door MUST een aantal basistrainingen georganiseerd. Deze trainingen zijn bedoeld om de basisvaardigheden op het gebied van medezeggenschap te vergroten.

Deze trainingen worden georganiseerd door het MUST bestuur en de Academy. Het organiseren van deze trainingen krijgt voorrang op de andere trainingen omdat ze een visitekaartje vormen naar medezeggenschappers buiten MUST en ze al aan het begin van het collegejaar worden vastgesteld.

Coaching

Naast trainingen biedt de Academy ook coaching aan MUST leden en alumni. Alumni kunnen coach worden, maar ook zelf een coach aanvragen. Inmiddels bevat het Alumni netwerk van MUST mensen die al bijna 10 jaar werkervaring hebben en ook leidinggevende posities innemen. Deze mensen kunnen op veel verschillende gebieden coachen.

Het onderwerp van coaching is zeer persoonlijk en voor iedereen anders. Voor alumni kan het interessant zijn om coaching te krijgen in het kader van hun carrière. Dit kan bijvoorbeeld zijn op leiderschapskwaliteiten, trainerschap of het solliciteren naar de baan van je leven. Natuurlijk is het ook mogelijk om op andere gebieden gecoacht te worden. Geef bij je aanvraag heel specifiek aan waar je naar op zoek bent en wij doen ons best om de juiste coach voor jou te vinden!

Ik wil coach worden

Ik wil gecoacht worden